středa 27. února 2013

Moje tvorba



Pixel-art? No.. snaha byla (2009)


Pixel-art je grafický styl využívaný u starých her. Je specifický pro to, že se textury a obrázky kreslí pixel po pixelu. Tento grafický styl vyžaduje spoustu času, přesnou ruku a vytrvalost. Nejspíš proto to u mě dopadlo tak jak to dopadlo :-). Začalo to tak, že jsem chodil na diskuzní fórum Velkého chytráka a tam byla soutěž v pixel artu pro začátečníky. Soutěž byla rozdělena do 3 kategorií: Zkušení, začátečnící a úplní nováčci. Samozřejmně jsem byl v poslední kategorii. Kupodivu jsem se umístil na krásném 3. místě z 8. Poté už jsem toho moc nenakreslil.
PS: neskončilo jen u pixel-artu, ale dělal jsem reklamní bannery (s jednoduchou animací) ve photoshopu.



Hry? I k tomu jsem se dostal (2007 ??)


Když mi bylo asi tak 13 let, objevil jsem program Game Maker. Rozhodl jsem se, že v tom musím něco udělat. Otevřel jsem si úvodní tutorial na první hru. Ve hře šlo o to, že v omezeném prostoru klikáte na rychle letící kuličku a za každou trefu se přičetlo pár bodů do skóre. Poté jsem si přečetl ještě pár návodů a různých článků a pustil se do mojí první hry. Šlo o vlastní verzi hry Pac-man. Kromě 10ti + dalších 2 bonusových kol měla hra interaktivní menu, hudbu na pozadí, životy, různé prostředí, moje vlastní textury, počítaní skóre které se zapisovalo do vnějšího souboru a dokonce bosse v závěrečném kole. Na tomto jsem strávil aspoň měsíc. Potom už přišli jen nějaký pokusy, ale nic jsem nedotáhl dokonce (viz. obrázek).




Videa? Ovlivnil mě gamerztube.com ... (2008-09)


Vždycky jsem měl rád počítačové hry. A taky jsem rád sledoval videa z nich. Tak mě napadlo, že bych to taky zkusil. První video jaký jsem udělal, jsem spatlal ve windows movie makeru a poté mi bylo řečeno, že tohle nebude nejlepší nápad a dostal jsem pár rad do začatku. Další video jsem už editoval v programu Sony Vegas a Adobe After Effect. Moje vůbec první video bylo ze hry True Combat: Elity (více v minulém příspěvku). Dnes už bych ty videa pravděpodobně nezveřejňoval, ale tehdy jsem si připadal jako frajer a všechny videa byly tak drsný, že zasloužily minimálně pochvalu.


Weby? Začátky na webgarden (2007-2013)


S webama jsem si užil nejvíc srandy. Vyzkoušel jsem plno free hostingů jako například: Webgarden, Estranky, IC.cz, webzdarma, blog.cz a možná ještě další. Jestli si dobře pamatuju tak můj první web byl o hře World of Warcraft. Potom přišla dlouhá řada webů o hrách, o tom co mě baví a o vydělávání na internetu skrz reklamy. Pár webů jsem měl společně s mým kámošem Jakubem Kasiarasem a dalšími lidmi. Poté jsem si dal na chvílí pauzu a v roce 2008 jsem založil svůj první blog. Samozřejmně opět zaměřený na hry. Tento blog jsem udržoval něco málo přes 2 roky. V roce 2012 jsem založil další blog se všeobecným zaměřením. Nevydržel jsem u toho ani rok. Momentálně dělám opět s Jakubem na webu - http://rockets.unas.cz/

Žádné komentáře:

Okomentovat