středa 22. října 2014

Výlet na Jehlan (Česká ves, okres Jeseník)



Před nedávnem jsme se s tátou rozhodli, že si uděláme takový menší výlet. Z okna našeho bytu je vidět na vzdálený kopec, na jehož vrcholu je vykácený les a menší skály. Ačkoliv jsme přesně neznali cestu, zabalili jsme si batoh a vydali se na cestu s tím, že se možná vrátíme domů s nepořízenou.

Trasa byla jednoduchá: Jeseník->Lázně Jeseník->náš cíl. Nejprve jsme prošli přes město na Muzikantskou stezku lemovanou listnatými stromy, které jsou v tomto období obzvlášť okouzlující. Poté jsme se na chvíli zastavili v Lázních Jeseník, které prošli značnou rekonstrukcí a vypadají opravdu velice pěkně (viz. fota). Dále jsme museli pokračovat lesní poměrně dlouhou a klikatou cestou, ze které jsme po několika stovkách metrů odbočili, abychom jsme se dostali, kam chceme. Po pár metrech stoupání se před námi tyčil skalnatý masiv a v tu chvíli jsme věděli, že jsme to našli.


Dorazili jsme, jak jsem později zjistil, na severní výběžek Jehlanu. Jehlan je kopec posetý těmito skalami vysokými na některých místech i přes 15 metrů a jeho vrchol je ve výšce 878 m n. m., což je oproti Jeseníku, který se nachází v nadmořské výšce pouhých 430m n. m., trochu rozdíl. To ostatně bylo vidět hned na první pohled. Výhled, který se nám naskytl před očima nelze ani slovy popsat. Celé město jsme měli jako na dlani. Z batohu jsem vytáhl fotoaparát a pořídil jsem pár fotek. Poté jsem vytáhl dalekohled, abych se rozhlédl po okolí. Ticho se rozléhalo po krajině a já se cítil jako v sedmém nebi. Toto místo na mě působilo velice klidně a mírumilovně, zkrátka se tam skvěle relaxovalo.




Trasa z centra Jeseníku na tyto skály je dlouhá přibližně 7 kilometrů. Není to nijak daleko, ale značnou část cesty jdete do mírného kopce. Občas je zapotřebí vypadnout z ruchu a „špíny“ města. Podívat se někam do přírody, vyčistit si hlavu a užít si krásy, které nám Česká republika nabízí. Každopádně jsem si tento výlet užil a těším se, kam se podíváme příště.



1 komentář: