Na aukčním portále Aukro.cz jsem
zaregistrovaný již několik let. Spoustu věcí jsem tam nakoupil, několik i
prodal, vždy bez jediného problému. Až do teď. Na konci minulého roku jsem
našel na aukru sportovní boty za dobrou cenu a navíc od uživatele s několika
hodnoceními – všechny byly kladné. Vše vypadalo skvěle a tak jsem neváhal a
boty zakoupil. Okamžitě po nákupu jsem zboží zaplatil na bankovní účet uvedený v profilu
uživatele.
Čekal
jsem týden, dva týdny a stále nic. Začala tedy komunikace přes email s prodejcem.
Ten odepisoval takřka okamžitě a omlouval se za vzniklé potíže. Dokonce nabídl
i slevu za dlouhé čekání. Nicméně ani po dalším měsíci čekání zboží nedorazilo
a komunikace začala váznout. Postupně se prodávající odmlčel. Koukl jsem na
jeho profil na aukru a to co jsem viděl, mě opravdu překvapilo. Za poslední 2
týdny měl 2 negativní komentáře a zablokovaný účet. V tu chvíli mi bylo
jasný, že se to musí začít řešit jinak než emaily s prodávajícím, na který
již stejně neodepisoval.
Obrátil
jsem se na aukro s prosbou o pomoc. Z aukra chodily odpovědi během
pár hodin a opravdu se velice snažili pomoct a poradit jak dál jednat. Před
vstupem do tzv. Programu Ochrany Kupujících (POK) stačilo zaslat výpis z bankovního
účtu. Od této chvíle šlo vše velice rychle.
Přišel
email z aukra o přijetí do programu ve kterém byly informace o tom co vše
je potřeba dodat k dořešení problému. Email obsahoval 4 body – Vyplnit formulář,
sehnat doklad o zaplacení, kopii dokumentu o nahlášení podvodu na policii ČR a
vytisklá emailová komunikace. To vše vlastnoručně podepsat a doporučeně zaslat
na adresu sídla aukra. Až tak je to jednoduché.
Od
přijetí do programu bylo vše vyřešeno během týdne. Rozhodně se nevzdávejte a s podvodníky
bojujte! Kromě času a případně nervů vás to nic nestojí. Vyplatí se to a to
nejen u velkých částek, ale i u menších. Největší chybu jakou můžete udělat je
vše hodit za hlavu a nechat to plavat.
Žádné komentáře:
Okomentovat