neděle 11. ledna 2015

Aukro - Program Ochrany Kupujících (POK) - Pozitivní zkušenost



Na aukčním portále Aukro.cz jsem zaregistrovaný již několik let. Spoustu věcí jsem tam nakoupil, několik i prodal, vždy bez jediného problému. Až do teď. Na konci minulého roku jsem našel na aukru sportovní boty za dobrou cenu a navíc od uživatele s několika hodnoceními – všechny byly kladné. Vše vypadalo skvěle a tak jsem neváhal a boty zakoupil. Okamžitě po nákupu jsem zboží zaplatil na bankovní účet uvedený v profilu uživatele.

                Čekal jsem týden, dva týdny a stále nic. Začala tedy komunikace přes email s prodejcem. Ten odepisoval takřka okamžitě a omlouval se za vzniklé potíže. Dokonce nabídl i slevu za dlouhé čekání. Nicméně ani po dalším měsíci čekání zboží nedorazilo a komunikace začala váznout. Postupně se prodávající odmlčel. Koukl jsem na jeho profil na aukru a to co jsem viděl, mě opravdu překvapilo. Za poslední 2 týdny měl 2 negativní komentáře a zablokovaný účet. V tu chvíli mi bylo jasný, že se to musí začít řešit jinak než emaily s prodávajícím, na který již stejně neodepisoval.

                Obrátil jsem se na aukro s prosbou o pomoc. Z aukra chodily odpovědi během pár hodin a opravdu se velice snažili pomoct a poradit jak dál jednat. Před vstupem do tzv. Programu Ochrany Kupujících (POK) stačilo zaslat výpis z bankovního účtu. Od této chvíle šlo vše velice rychle.

                Přišel email z aukra o přijetí do programu ve kterém byly informace o tom co vše je potřeba dodat k dořešení problému. Email obsahoval 4 body – Vyplnit formulář, sehnat doklad o zaplacení, kopii dokumentu o nahlášení podvodu na policii ČR  a vytisklá emailová komunikace. To vše vlastnoručně podepsat a doporučeně zaslat na adresu sídla aukra. Až tak je to jednoduché.

                Od přijetí do programu bylo vše vyřešeno během týdne. Rozhodně se nevzdávejte a s podvodníky bojujte! Kromě času a případně nervů vás to nic nestojí. Vyplatí se to a to nejen u velkých částek, ale i u menších. Největší chybu jakou můžete udělat je vše hodit za hlavu a nechat to plavat.

Žádné komentáře:

Okomentovat